Äntligen färdigt


Nu är överdraget till sittpuffen färdigt. Det är egentligen en enda jättestor mormorsruta med intagning i hörnen. Garnet är Debbie Bliss Baby cashmerino (55% merino, 33% microfibrer, 12 % kaschmir) och virknål 2,5. Ska kompletteras med en kudde i mångfärgade mormorsrutor. Gjorde ingen vanlig blockning utan spände upp virkningen över puffen och knöt ett band i de nedersta hålen runt om. Så fick det vara i ca två veckor. Nu har överdragit fått den rätta formen.

9 Responses to “Äntligen färdigt”


  1. 1 faleartut april 21, 2010 kl. 8:53 e m

    Oj så fint det blev!
    Ingen dum idé alls!

  2. 2 Stickfantomen maj 10, 2010 kl. 9:38 e m

    Håller helt med ovanstående. Blir glad när jag ser hur människor använder sin skaparkraft och fantasi. Men oj, det läckra bordet -var hittar jag ett sådant?

  3. 3 hasselmark maj 10, 2010 kl. 11:00 e m

    Bordet är en kopia av Isamu Noguchi´s bord och finns på http://www.simplices.com – vet inte hur man länkar i kommentaren…

  4. 5 Johanna augusti 17, 2010 kl. 12:19 e m

    Snacka om att piffat upp sittpuffen rejält. Fasen vad snyggt det var.

  5. 9 Malin februari 17, 2012 kl. 10:30 e m

    Hittade just hit. OJ vad snyggt! Jag blir helt såld! En fråga, är sittpuffen rektangulär eller kvadratisk? Har en rektangulär från IKEA och undrar hur sjutton man isf gör en rektangulär mormorsruta. är hyfst mkt nybörjare på virkning.. Svara gärna i min blogg då jag antagligen kommer förvirra mig och glömma bort att gå in och leta svaret.


Kommentera

När jag inte skriver och fotograferar går jag till rummet där dammråttan bor.

Intresserad?