Spunnet & ospunnet

Det har blivit rätt mycket spunnet i sommar. Det har varit underbart att sitta ute i skuggan med P1 på och låta hjulet snurra. Det är mest BFL-ull och en del blandningar med silke. Alla garner här är otvinnade – kan ju alltid navajo-tvinna i efterhand, men jag är rätt förtjust i sådana här garner. Utmaningen vid spinningen är ju att få dem jämna och att hålla den tjocklek jag vill ha.

Nästa omgång

Här ligger ull som väntar på att spinnas. Det är handfärgad BFL men också vit superwash marino. Har aldrig spunnit den senare och det ska bli kul att prova. Så oerhört mjuk. Som du nog förstår handlar jag från Spinspiration, som har fin service och skickar snabbt. Jag har också bett Spinspirations Tina att färga i nyanser som jag önskar.

2 Responses to “Spunnet & ospunnet”


  1. 1 Julia Petersson juli 28, 2015 kl. 11:53 f m

    Hej!

    Jag vill sticka en tjock pläd som dessa http://www.ravelry.com/patterns/library/giganto-blanket (bilderna till vänster) och från vad jag förstår så behöver man ospunnet ull till det (om jag har fattat det rätt?🙂 ) och jag undrar helt enkelt hur du får tag på ditt?🙂
    Har lite problem med att hitta var jag kan få tag på det.

    Vänliga hälsningar,
    Julia Petersson


  1. 1 avakin life hack Trackback vid januari 15, 2016 kl. 4:44 f m

Kommentera

När jag inte skriver och fotograferar går jag till rummet där dammråttan bor.

Intresserad?