Ny halskant


Så här blev det! Är halvnöjd. Borde nog ha använt ett tunnare garn men principen tycker jag  fungerar. Kanten är inte pressad  ännu. Kan också tänka mig att några tvättar gör gott.

En sådan här udd är superlätt att göra. Virka fyra långmaskor, vänd tillbaka och virka fyra stolpar i den allra första maskan. (3 av långmaskorna utgör en stolpe. Det blir totalt 5 stolpar.) Virka 4 långmaskor, vänd tillbaka och virka fyra stolpar i den första av de fyra nya långmaskorna osv till den längd du behöver.

2 Responses to “Ny halskant”


  1. 1 Gunilla Nestor december 5, 2010 kl. 8:33 f m

    vilken jätte snygg halskant och så enkelt… Tack för tipset/G

  2. 2 hasselmark december 5, 2010 kl. 10:26 f m

    Varsågod. Sedan jag tvättat t-tröjan blev jag mer nöjd. Nu ser kanten ut att hänga ihop med det övriga.


Kommentera

När jag inte skriver och fotograferar går jag till rummet där dammråttan bor.

Intresserad?