Forts ficka

När jag väl provade olika kantningar för fickorna blev det så här i stället för vad jag tidigare tänkt. Man kan väl ändra sig…  Jag plockade helt enkelt upp maskor runt fickans kanter.

Stickade 4 varv slätstickning med avan mot fickans framsida och maskade av. Kanten rullar då sig av sig själv och är inte fastsydd baktill.


Närbild på kanten.


Baksida. Här kan du se randen efter upplockningen och hur kanten böjt sig in mot baksidan.

Nu återstår att lösa hur jag ska fästa fickan på tjöjan och eventuellt fixa en avslutning upptill.

2 Responses to “Forts ficka”


  1. 1 http://www.incaradvancements.co.uk maj 25, 2014 kl. 8:24 e m

    We’re a group of volunteers and opening a new scheme in our community.
    Your site provided us with valuable information to work on. You have done a formidable job and our entire community will be thankful to you.


  1. 1 k12 education jobs Trackback vid november 21, 2014 kl. 6:09 f m

Kommentera

När jag inte skriver och fotograferar går jag till rummet där dammråttan bor.

Intresserad?