Enkel väska

Jaha, nu blir väl tröjan ett ufo igen… Kan inte hålla mig utan sticker emellan med en väska.


Väskan är gjord på enklaste sätt. Stickad i ett stycke, en raktangel, med ojämnt spunnet garn och lite finare stickor än man egentlige borde ha för att få stadga.


Bandet i sidorna ger lite mer volym för väskan och blir också handtag.


Knapparna har ringar som stomme. Jag har sytt runt dem med knapphålsstygn, fyllt mitten med stygn kors och tvärs och slutligen broderat
franska knutar.
Nu återstår att göra något åt bandet/handtaget som ser lite tråkigt ut och att fodra väskan inuti. Kanske lägga till någon ficka.

3 Responses to “Enkel väska”


  1. 1 Fale Artut september 19, 2010 kl. 12:14 e m

    Inget dumt sätt att använda ett roligt garn! Men huvvaligen, jag har alldeles för många ideer… Jag skulle ju baka……..
    Man skulle kunna tova lite också… Perfekt i höstärger!
    NU måste jag baka så gör jag något annat sen! Tack!

  2. 2 Mimmi oktober 19, 2011 kl. 9:19 f m

    Så fin, gillade verkligen dina knappar!


Kommentera

När jag inte skriver och fotograferar går jag till rummet där dammråttan bor.

Intresserad?